خرید و فروش باغ ویلا در شهریار

  • ۰
  • ۰

باغ و باغچه

 باغ و باغچه 

شرایط آب و هوایی در فصول مختلف ایجاب می کند که در نگه داری و مراقبت از گیاهان چون درختان و چمن و گل ها عملیات به خصوصی با توجه به دمای هوا ، جهت بهبود رشد و کاشت ونگهداری انجام داد . در ادامه چند نکته در این باره برایتان ذکر خواهیم کرد .

هرس و کاشت نهال در زمستان :


 از عملیات مربوط به فصل زمستان میتوان به  هرس و کاشت نهال در باغ و باغچه و  باغ ویلا اشاره کرد چرا که با توجه به این فصل سرد گیاهان به خواب زمستانی رفته و از کاهش رشد برخوردارند . 
هرس درختان در فصل زمستان بیشتر به منظور رفع مشکلات اعم از برخورد درختان به سیم های برق و فرم دهی به درختان و قطع شاخه های خشک صورت می گیرد . از دیگر مزایای هرس زمستانه ، کاهش ارتفاع ساقه نسبت به ریشه است که باعث میشود جوانه ها در فصل بهار خودنمایی کنند و شاخه های جدید رشد کنند .



محافظت از گیاهان در زمستان :

1 ـ برف روبی از درختان 

پس از پایان بارش برف با امکاناتی چون وسایل مکانیکی یا چوب های بلند اقدام به برف روبی از درختان و درختچه ها میکنیم تا از احتمال شکستی و آسیب دیدن شاخه ها جلوگیری کنیم . با تراکم برف بر درختانی چون کاج ، اقاقیای چتری ، نارون چتری و ... شاخه ها تجمل سنگینی را ندارند و آسیب می بینند .

2 ـ نگهداری از چمن در فصل زمستان 
هوای سرد و یخبندان معمولا موجب انبساط خاک می شود و ترک هایی را ایجاد میکند که برای از بین بردن این مسئله از غلطک استفاده میکنند و عملیات بیل زنی در این فصل در رشد چمن بسیار مؤثر است . آخرین نکته در این خصوص پخش کود حیوانی بر سطح چمن است .

کاشت و جابجایی درخت ودرختچه :

بهترین فصل برای کاشت و جابجایی درختان و درختچه زمستان است چراکه درختان در این فصل به خواب زمستانی رفته و همچنین در این فصل زمین از رطوبت و نرمی بیشتری برخوردار است.

  • ۹۶/۱۲/۰۹
  • سه ملک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی